vineri, 14 iunie 2013

Atenţie la poziţia bebeluşului atunci când se află în scaunul auto/ balansoar



Am aflat de curând acest lucru, iar astăzi am întâlnit din nou această informaţie: trebuie să fim atenţi, atunci când bebe se află în scaun auto sau balansoar/leagăn pentru bebeluşi, este recomandat ca între pieptul lui şi bărbie să fie o distanţă de minim două degete. În felul ăsta există asigurarea că nu sunt comprimate căile respiratorii şi deci, saturaţia de oxigen rămâne la parametri buni, iar creierul şi restul organismului, până la urmă, nu sunt private de oxigen. 
Adevărul este că şi pentru noi, adulţii, este dificil să respirăm când dormim sau stăm cu bărbia în piept, darmite pentru bebeluşi sau copiii mici, care au căile respiratorii mai subţiri decât adulţii??

O atenţionare specială există la cărucioarele care au adaptori pentru scaunele auto şi la care se folosesc aceste scoici şi nu landoul. Se pare că nu sunt atât de bune pentru bebeluşi, că de fapt landoul este cel mai potrivit. Recunosc că şi eu am folosit scoica primită cadou, cu adaptori, la căruciorul pe care l-am avut iniţial. Este la fel de adevărat însă că nu-mi amintesc ca bebe să fi stat mai mult de o oră în scaunul respectiv, iar eu oricum acoperisem cu două prosoape destul de mari împăturite, gaura din scoica auto deoarece mi se părea mult prea adâncă şi incomodă pentru bebe, astfel că bebică stătea cu spatele drept în ea. Oricum, acum există landouri care se pot transforma în scaune auto. Unul omologat pentru aşa ceva este Muum Matrix, de care avem noi acum. 

2 comentarii: