marți, 18 iunie 2013

Dr Brown's versus Tommee Tippee - biberoane





În timpul sarcinii, în perioadele când trebuia musai să stau în pat, am tot analizat diferite mărci de biberoane.

Şi rămăsesem la una singură, din cauza celui mai important detaliu care mi se păruse mie atunci: lupta avea sistem împotriva colicilor! 

Fiindcă fi-mea a avut colici îngrozitoare, cu tot pachetul cu care vin astea (plâns ore în şir, plimbat în braţe tot atât, cântat mii de elefanţi, pus prosoape călduţe pe burtică, funcţionarea foenului ore întregi, folosit vreo cinci mărci de soluţii anticolici şi... nimic)! Nu au dat înapoi cu nimic, timp de 4 luni şi jumătate! Este evident că eram şi eu, şi Domnul, la capătul puterilor. Şi la fel şi ea, întrucât, la 5 luni, cântarea 5,5 kilograme... Normal - la atâta durere şi plâns - că numai la mâncat nu-i stătea gândul.
Drept pentru care, obiectivul meu principal a fost să găsesc cel mai tare biberon de pe piaţă.
Îl folosiseră şi oameni dragi nouă (de la care am luat o grămadă de sfaturi şi de la care am primit o grămadă de chestii drăguţe şi folositoare pentru bebică) cu rezultate foarte bune şi era clar că vom lua şi noi - Dr Brown's. 


Biberoanele Dr Brown's
Sunt scumpe - 40 de lei bucata cel din polypropilena de 240 ml şi 50 lei cel din sticlă de 240 ml, dar ce mai conta?? Somnul nostru şi al micuţului care urma să vină pe lume erau mai importante.
Drept pentru care mi-am cumpărat două. :). E drept, bebe nu a avut colici, dar cred ca nu a avut fiindcă aşa l-a dat pe el Doamne-Doamne, nu din cauza biberonului, întrucât o lună de zile a supt numai lăptic de la mine. Am avut un bebe 2 excepţional, care nu ne-a distrus nopţile cu plânsete ore în şir şi nici el nu a fost chinuit de dureri ce ar fi de nesuportat şi de către oamenii mari, darmite de către o fărâmiţă de om??
Buun! Pe site-ul celor de la dr brown's.ro sunt menţionate următoarele calităţi: "Atentia noastra a fost tot timpul indreptata inspre a crea produse inovative destinate hranirii care sa promoveze o buna stare de sanatate si o nutritie optima pentru bebelus. Creat de un doctor in 1996 si patentat in 1997 biberonul Dr. Brown Natural Flow este singurul care are un sistem de ventilatie intern care ajuta la pastrarea vitaminelor C, A si E prin minimizarea oxidarii laptelui matern sau a formulei (citeste studiul despre nutrienti acum); confera o presiune pozitiva, o hranire libera fara vacuum asemanatoare cu hranirea la san si care ajuta la reducerea colicilor, regurgitarii, eructatutului si gazelor prin eliminarea presiunii negative si a bulelor de aer. Biberonul Dr. Brown Natural Flow nu contine BPA sau PVC, plumb sau ftalati si a primit numeroase premii pentru design fiind recunoscut de comunitatea medicala. De fapt multe din biberoanele nostre sunt duse in spitale, pe sectiile de terapie intensiva neonatala si in cabinetele medicale. Cel mai important este, insa ca mamele vorbesc intre ele si isi impartasesc cu emotie noile obiceiuri de hranire ale bebelusilor lor.
Ceea ce am observat încă de la primele utilizări ale acestui biberon a fost lipsa vacuumului care se produce la celelalte biberoane, practic, bebeluşul este nevoit să lase tetina biberonului pentru a permite aerului să intre, iar asta duce la o îngurgitare mai mare de aer. Logic, până aici! Marea "bubă" pe care i-am găsit-o eu acestui biberon a fost însă tetina incredibil de lungă, atât de lungă încât trebuia să ţin biberonul puţin ieşit din gură, fiindcă atunci când îl lăsam pe bebe să tragă toată tetina în guriţă, se îneca mereu cu ea şi vomita. Ca şi când îşi băga degetul pe gât! L-am folosit timp de vreo lună şi jumătate, până când am zis să încerc şi alte biberoane, fiindcă mă săturasem să mă lupt cu acestea şi să tot am emoţii la fiecare supt, care, deseori (cel puţin o dată la două zile) se termina cu vomitat în jeturi.
O altă hibă pe care i-am găsit-o acestui biberon şi de care nu vă puteţi da seama decât utilizându-l o reprezintă faptul că are o gramadă de părţi care terbuie să fie dezasamblate, spălate, puse la sterilizat şi apoi iar asamblate. Aveam mereu impresia că fac un puzzle. Fiindcă acest biberon are nu mai puţin de 5 părţi care trebuie spălate cu două tipuri de perii (una normala, pentru biberonul şi una foarte subţire, pentru sistemul de ventilaţie prin care iese aerul). Şi după că ce nu dormi tu, ca proaspătă mamă, nici 50% din cât ar trebui, mai stai să te şi joci de-a făcutul şi desfăcutul lego-ului!

Deci, ca ASPECTE POZITIVE, la aceste biberoane, aş putea să enumăr:
- sunt fără BPA (bisfenol);
- sunt pe 3 tipuri de mărimi (60 ml, 120 ml şi 240 ml);
- sunt şi din polypropilenă dar şi din sticlă (însă mi s-au părut foarte grele, cele din sticlă, cum e şi normal, după ce ţii în mână unul din PP);
- au sistem patentat împotriva colicilor;
- poţi cumpăra accesorii separat (periuţe pentru spălat sistemul de ventilaţie prin care iese aerul, sisteme de venţilaţie, rezervoare, capace, discuri);
- sunt produse în două mărimi, ca dimensiune a gâtului, a deschizăturii prin care se introduce laptele praf - cu gât standard şi cu gât larg. Din punctul meu de vedere, cele cu gât standard vor dispărea în scurt timp de pe piaţă, sau nu vor mai fi vândute, fiindcă este evident mult mai confortabil cel cu gâtul larg, pe unde poţi introduce mult mai uşor laptele formulă;
- suptul la acest tip de biberon este asemănător cu cel de la sânul mamei (se suge mai greu, întrucât există acel sistem de presiune pozitivă) şi deci, poate fi un biberon potrivit pentru perioada în care se combină suptul de la sân cu mâncatul din biberon.

ASPECTELE NEGATIVE ale biberoanelor de la Dr Brown's ar fi:
- preţul mare - 40 lei biberonul de 240 ml din polypropilenă şi 50 lei cel din sticlă, de 240 ml;
- multe părţi care trebuie să fie dezasamblate, spălate, clătite, sterilizate şi puse apoi la loc. În primele dăţi asta nu contează atât de mult, dar după un anumit timp începi să te saturi. Sau când o faci de 10 ori pe zi (în cazul în care nu îţi poţi alăpta bebeluşul);
- tetină prea lungă, nepotrivită pentru guriţele mici ale unora dintre bebeluşi. Nouă nu ni s-au potrivit de nicio culoare!!;
- au forma clasică de biberon, sunt drepte, şi mi s-a întâmplat deseori să-mi amorţească degetele pe sticlă (mă refer cel puţin la cele cu gât larg, care au şi corpul biberonului mare, lat în diametru).


Biberoanele Tommee Tippee Closer to Nature.
Tommee Tippee a fost cea de-a treia marcă încercată (după ce am cumpărat un biberon de la Mothercare, cu care am avut mai puţine vomitări).
De acestea m-am îndrăgostit efectiv! Vedeţi ce om iubăreţ sunt?? :)
În primul rând tetina imită sânul mamei (este foarte amplă, iar vârful, care intră în guriţa bebeluşului, este moale), drept pentru care biberonul a fost imediat acceptat de bebică al nostru. Şi este mult mai scurtă. Nu ni s-a întâmplat să se înece nici măcar odată de când mănâncă cu biberonul de la Tommee Tippee. 

Deci, ASPECTELE POZITIVE ale biberoanelor Tommee Tippee sunt:
- imită sânul mamei, deci poate fi un biberon excelent pentru perioada de combinare cu suptul de la sân;
- sunt realizate în diferite dimensiuni: 150 ml, 260 ml şi 340 ml. Aş spune, mai bune decât cele de la Dr Brown's, din punctul ăsta de vedere, întrucât, după o anumită vârstă începi să le cauţi pe cele mai mari...
- tetina este mai scurtă, deci potrivită pentru orice guriţă de bebeluş, oricât de mică;
- sunt fără BPA (bisfenol A);
- au gâtul larg, perfect pentru turnarea laptelui praf;
- au sistem anticolici;
- cele mici, de 150 ml, au un design foarte drăgălaş. Zici că-i dai să mănânce lui bebe dintr-un degetar :));
- au accesorii care se pot cumpăra şi separat (tetine);
- au o formă specială şi sunt foarte uşor de ţinut, nu-ţi oboseşte mâna deloc pe ele.

ASPECTE NEGATIVE
- nu au variantă din sticlă, şi cunosc părinţi care au căutat aşa ceva pentru copiii lor;
- sunt destul de scumpe, dar mult mai ieftine decât cele de la Dr Brown's (22 lei biberonul de 150 ml, 24 lei biberonul de 260 ml)

Un comentariu: