duminică, 23 iunie 2013

Scuteceală textilă! Prima parte!

                  


Deocamdată sunt în testări, azi avem două săptămâni. 

Tot deocamdată pot să spun cu mâna pe inimă că e muuult mai uşor decât îmi imaginam eu, este chiar plăcut, iar starea pe care mi-o dă gândul că fac tot ce pot mai bine din punctul ăsta de vedere, pentru băieţelul meu, mă umple de voie-bună. 
Nu aş fi putut să stau liniştită ştiind cât de mult rău fac scutecele de unică folosinţă şi totuşi, să le folosesc în continuare. Am aflat din întâmplare că substanţele chimice care se găsesc în pamperşi produc sterilitate (pe lângă dermatitele de scutec atât de întâlnite, alergii locale, astm şi alte probleme respiratorii, etc) şi apoi am început să mă documentez dacă ştirea este adevărată sau nu. 
Am aflat de experimentele care s-au făcut pe câini şi testele făcute pe adolescenţii care acum au 15-17 ani şi suferă de sterilitate. Unii dintre ei e adevărat, nu toţi, dar de vină, se pare că ar fi scutecele de unică folosinţă care au în compoziţie substanţe ca:

- dioxina (o substanţă cu potenţial toxic şi cancerigen). Într-un studiu publicat publicat în1999 în "Archives of Environmental Health" se spune că substanţele chimice din scutecele de unică folosinţă produc astm şi probleme respiratorii.
- poliacrilatul de sodiu - un derivat al acidului poliacrilic, o substanţă chimică care în contactul cu lichidele (apă, urină) îşi măreşte de 200-300 ori masa. 
- tributilină - o substanţă chimică foarte poluantă pentru mediul acvatic. Conform Institututlui American pentru Ştiinţe Biologice, această substanţă poate "trezi" genele care determină creşterea masei adipoase, determinând obezitatea la om.
- în cantitate mai mică mai există substanţe ca: toluenul (despre care Wikipendia spune: "De asemenea, toluenul este utilizat ca şi drog halucinogen, cu efecte devastatoare pentru sistemul nervos"); dipenten, cunoscut ca iritant al pielii şi ochilor; xilen - o substanţă chimică inflamabilă.

Şi chiar dacă am făcut ca în povestea cu drobul de sare, nu am putut să nu mă întreb, dacă peste ani fiul meu va fi suferit de vreo problemă de sterilitate, astm, alergii locale sau respiratorii, nu m-ar fi certat fiindcă deşi ştiam de ce probleme grave pot cauza pamperşii, totuşi i-am folosit în continuare. Ca să nu mai vorbesc de confortul de care l-aş fi privat acum, când este atât de mic şi de fragil. 
Apropo de confort, m-am gândit la un moment dat cât de mult mi-ar plăcea să stau cu tampoane sau eventual pamperşi timp de 30 de zile pe lună, 12 luni pe an, timp de vreo 2-3 ani (cam cât stă adică un copil mic cu scutece)... Categoric, şi alea 4-5 zile pe lună mi se par uneori mult!!! Darămite doi-trei ani încontinuu!

Aşa că, scutecesc textil, aşa cum se spune mai nou! O să mai scriu despre asta. Sunt atât de multe de povestit... ce am aflat, ce am testat, cum mi s-au părut, cât costă totul, etc.



Surse:
Fotografie preluată de pe facebook, de la utilizatorul "scutecetextile".


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu